Księga jakości
KSIĘGA JAKOŚCI
UNIWERSYTETU MIKOŁAJA KOPERNIKA W TORUNIU
Spis treści
- Informacje ogólne
- Wewnętrzny System Zapewniania Jakości Kształcenia i Organizacji Pracy
- Kształcenie
- Dokumentowanie przebiegu studiów i proces dyplomowania
- Rekrutacja
- Regulamin studiów i sprawy studenckie
- Polityka kadrowa i prowadzenie zajęć dydaktycznych
- Biuro Karier
- Aktualizacje
- Informacje ogólne
Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu, został utworzony w 1945 roku staraniem przybyłych po wojnie pracowników Uniwersytetu Stefana Batorego w Wilnie oraz Uniwersytetu Jana Kazimierza we Lwowie. Uniwersytet czerpie inspiracje z dziedzictwa tych uczelni oraz nawiązuje do tradycji akademickich Pomorza i Ziemi Chełmińskiej. W 2004 roku do UMK została włączona Akademia Medyczna im. Ludwika Rydygiera w Bydgoszczy, obecnie Collegium Medicum UMK.
UMK realizuje swoje zadania statutowe w części toruńskiej, w skład której wchodzi 13 Wydziałów:
- Wydział Chemii,
- Wydział Filozofii i Nauk Społecznych,
- Wydział Fizyki, Astronomii i Informatyki Stosowanej,
- Wydział Humanistyczny,
- Wydział Matematyki i Informatyki,
- Wydział Nauk Biologicznych i Weterynaryjnych
- Wydział Nauk Ekonomicznych i Zarządzania,
- Wydział Nauk Historycznych,
- Wydział Nauk o Polityce i Bezpieczeństwie,
- Wydział Nauk o Ziemi i Gospodarki Przestrzennej,
- Wydział Prawa i Administracji,
- Wydział Sztuk Pięknych,
- Wydział Teologiczny
oraz w części bydgoskiej, w skład której wchodzą 3 Wydziały:
- Wydział Farmaceutyczny (Collegium Medicum w Bydgoszczy),
- Wydział Lekarski (Collegium Medicum w Bydgoszczy),
- Wydział Nauk o Zdrowiu (Collegium Medicum w Bydgoszczy).
Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu jest publiczną uczelnią akademicką, działającą na podstawie ustawy z dnia 20 lipca 2018 roku – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz.U. z 2021 r., poz. 478 z późn. zm.). Uczelnia jest sygnatariuszem Wielkiej Karty Uniwersytetów Europejskich, przyjętej 18 września 1988 roku w Bolonii. W 2019 roku UMK uzyskał status uczelni badawczej i bierze udział w programie „Inicjatywa Doskonałości – Uczelnia Badawcza”, wspierającym najlepsze polskie uczelnie, które będą mogły w najbliższych latach z sukcesem konkurować z ośrodkami zagranicznymi.
Zasadnicze akty prawne:
Przepis reguluje: Uchwała Nr 37 Senatu Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu z dnia 16 kwietnia 2019 r. Statut Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu (Biuletyn Prawny UMK z 2019 r., poz.120, z późn. zm.)
Przepis reguluje: Uchwała Nr 60 Senatu Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu z dnia 30 listopada 2021 r. Strategia Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu na lata 2021-2026.
Przepis reguluje: Zarządzenie Nr 165 Rektora Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu z dnia 4 listopada 2019 r. Regulamin Organizacyjny Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu (Biuletyn Prawny UMK z 2019 r., poz. 367, z późn. zm.)
Władze Uczelni:
2. Wewnętrzny System Zapewnienia Jakości Kształcenia i Organizacji Pracy
Na UMK działa wewnętrzny system zapewniania jakości kształcenia i organizacji pracy, zwany Systemem Doskonałości Akademickiej (SDA), mający na celu budowanie kultury jakości, dobrej atmosfery i wysokiej efektywności pracy, zadowolenie pracowników i doktorantów, efekty ekonomiczne oraz renomę Uniwersytetu.
Przepis konstytuujący wewnętrzny system zapewnienia jakości kształcenia: Uchwała Nr 45 Senatu UMK z dnia 24 października 2023 r. w sprawie Wewnętrznego Systemu Zapewniania Jakości Kształcenia i Organizacji Pracy Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu (Biuletyn Prawny UMK z 2023 r., poz. 378)
Za realizację zadań Wewnętrznego Systemu Zapewniania Jakości Kształcenia i Organizacji Pracy odpowiadają:
- Rektor,
- Prorektor właściwy ds. kształcenia,
- Uczelniana Rada ds. Jakości Kształcenia,
- Zespół Monitorujący,
- dziekani,
- wydziałowi koordynatorzy ds. jakości kształcenia,
- koordynatorzy ds. jakości kształcenia pozostałych jednostek organizacyjnych Uniwersytetu,
- wydziałowe rady ds. jakości kształcenia,
- rady ds. jakości kształcenia pozostałych jednostek organizacyjnych Uniwersytetu,
Obsługę administracyjną SDA zapewnia Dział Kształcenia. Wsparcie informatyczne SDA zapewnia Uniwersyteckie Centrum Informatyczne. Monitorowanie losów zawodowych absolwentów jest zadaniem Działu Zawodowej Promocji Studentów i Absolwentów UMK – w części toruńskiej i Działu Zawodowej Promocji Studentów i Absolwentów Collegium Medicum – w części bydgoskiej.
Uczelniana Rada ds. Jakości Kształcenia
Uczelniana Rada ds. Jakości Kształcenia jest organem opiniodawczo – doradczym rektora. W jej skład wchodzą przedstawiciele wydziałów i innych jednostek dydaktycznych Uczelni oraz przedstawiciele studentów. Wybrani członkowie Rady wchodzą w skład Zespołu Monitorującego, kierowanego przez prorektora właściwego ds. kształcenia. Zespół Monitorujący podejmuje bieżące działania niezbędne do wdrażania i funkcjonowania SDA.
Przepis szczegółowy: Zarządzenie Nr 164 Rektora Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu z dnia 8 listopada 2022 r. w sprawie powołania Uczelnianej Rady ds. Jakości Kształcenia na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu na kadencję 2020-2024 (Biuletyn Prawny UMK z 2022 r., poz. 283 z późn. zm.)
Wydziałowi koordynatorzy ds. jakości kształcenia i wydziałowe rady ds. jakości kształcenia
Do zadań wydziałowych koordynatorów oraz rad wydziałowych należy zapewnienie skutecznego działania SDA na poziomie wydziałów poprzez nadzór i koordynację działań niezbędnych do jego efektywnego funkcjonowania.
Przepis szczegółowy: Zarządzenie Nr 180 Rektora Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu z dnia 26 listopada 2019 r. w sprawie szczegółowych zadań wydziałowych koordynatorów ds. jakości kształcenia oraz wydziałowych rad ds. jakości kształcenia (Biuletyn Prawny UMK z 2019 r., poz. 390)
Procedury zapewniające jakość kształcenia:
Działania doskonalące
Celem prowadzenia działań doskonalących jest wykorzystanie potencjału Uczelni oraz promowanie dobrych praktyk w pracy naukowo-dydaktycznej i organizacyjnej.
Procesy doskonalenia jakości kształcenia obejmują działania związane z: wydaniem rekomendacji wynikających z wyników pomiarów jakościowych, realizowanych na Uniwersytecie, realizacją zaleceń Polskiej Komisji Akredytacyjnej oraz realizacją propozycji działań doskonalących, zgłaszanych przez członków społeczności akademickiej.
Przepis szczegółowy: Zarządzenie Nr 167 Rektora Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu z dnia 1 września 2020 r. w sprawie doskonalenia jakości kształcenia na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu (Biuletyn Prawny UMK z 2020 r., poz. 285)
Hospitacja zajęć dydaktycznych
Procedura służy zarządzaniu i koordynacji procesem nadzoru merytorycznego i oceny realizacji obowiązków dydaktycznych przez nauczycieli akademickich i inne osoby prowadzące zajęcia. Działania w niej realizowane służą weryfikacji i doskonaleniu oferty dydaktycznej, ocenie procesu kształcenia a także wykorzystywane są w ocenie okresowej nauczycieli akademickich.
Przepis szczegółowy: Zarządzenie Nr 204 Rektora Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu z dnia 31 grudnia 2019 r. w sprawie procedury hospitacji zajęć dydaktycznych na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu (Biuletyn Prawny UMK z 2019 r., poz. 438 z późn. zm.)
Ocena zajęć dydaktycznych
Procedura oceny zajęć dydaktycznych przez ich uczestników służy wdrażaniu rozwiązań sprzyjających poprawie jakości kształcenia a także jest wykorzystywana w ocenie pracy nauczycieli. Badanie dotyczy wszystkich prowadzonych w Uczelni zajęć dydaktycznych i przeprowadzane jest za pomocą systemu USOS.
Przepis szczegółowy: Zarządzenie Nr 212 Rektora Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu z dnia 24 października 2023 r. w sprawie procedury oceny zajęć dydaktycznych na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu (Biuletyn Prawny UMK z 2023 r., poz. 381)
Badanie satysfakcji studentów
Celem regulacji jest doskonalenie jakości kształcenia i organizacji pracy na Uniwersytecie na podstawie badania, skierowanego do studentów, dotyczących wskazania poziomu zadowolenia z programu studiów, realizacji zajęć dydaktycznych, infrastruktury, organizacji studiów, obsługi administracyjnej, komunikacji wewnętrznej oraz ogólnej satysfakcji.
Przepis szczegółowy: Zarządzenie Nr 211 Rektora Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu z dnia 24 października 2023 r. w sprawie procedury badania satysfakcji studentów i uczestników studiów podyplomowych na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu (Biuletyn Prawny UMK z 2023 r., poz. 380)
Badanie satysfakcji pracowników
Celem procedury badania satysfakcji pracowników jest doskonalenie jakości kształcenia i organizacji pracy na Uniwersytecie, na podstawie badania, skierowanego do pracowników, dotyczących wskazania poziomu zadowolenia z wizerunku, władz Uniwersytetu, bezpośredniego przełożonego, współpracy, komunikacji, warunków pracy, wynagrodzenia i możliwości rozwoju.
Przepis szczegółowy: Zarządzenie Nr 210 Rektora Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu z dnia 24 października 2023 r. w sprawie procedury badania satysfakcji pracowników na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu (Biuletyn Prawny UMK z 2023 r., poz. 379)
Badanie losów absolwentów
Celem procedury monitorowania losów absolwentów jest wprowadzenie regulacji dotyczących monitoringu losów zawodowych absolwentów oraz wykorzystywania jego wyników do poprawy jakości kształcenia i dostosowania programów studiów do potrzeb rynku pracy.
W badaniach biorą udział absolwenci UMK w czasie: 6 miesięcy oraz 3-4 lat, po zakończeniu studiów. Badanie prowadzone jest przez Dział Zawodowej Promocji Studentów i Absolwentów UMK
Przepis szczegółowy: Zarządzenie Nr 205 Rektora Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu z dnia 31 grudnia 2019 r. w sprawie procedury monitorowania losów absolwentów na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu (Biuletyn Prawny UMK z 2019 r., poz. 439)
Identyfikacja oczekiwań
Uczelnia posiada procedurę identyfikacji oczekiwań studentów oraz oceny poziomu ich spełnienia.
Przepis szczegółowy: Zarządzenie Nr 235 Rektora Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu z dnia 27 października 2020 r. w sprawie procedury identyfikacji oczekiwań studentów oraz oceny poziomu ich spełnienia na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu (Biuletyn Prawny UMK z 2020 r., poz. 378)
3. Kształcenie
Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu prowadzi studia zgodnie z ustawą z dnia 20 lipca 2018 roku – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz.U. z 2021 r., poz. 478 z późn. zm.).
W ofercie dydaktycznej uczelni znajdują się studia wyższe, o profilu ogólnoakademickim lub praktycznym, które obejmują: studia pierwszego stopnia, studia drugiego stopnia oraz jednolite studia magisterskie; studia trzeciego stopnia (doktoranckie) – od roku akademickiego 2019/2020 prowadzone w ramach szkół doktorskich; studia podyplomowe; kursy dokształcające oraz szkolenia.
Studenci oraz doktoranci mogą kształcić się na studiach prowadzonych w formie stacjonarnej lub niestacjonarnej.
Uczelnia posiada przepisy regulujące proces tworzenia kierunków studiów, poziomów i profili kształcenia, form studiów i specjalności, a także pozwalające na uruchomienie, na istniejącym kierunku, studiów w języku obcym lub w trybie kształcenia na odległość, jak również określa jednolite wytyczne dla programów studiów.
Szczegółowe przepisy dotyczące oferty dydaktycznej i programów studiów:
- Uchwała Nr 5 Senatu UMK z dnia 5 lutego 2019 r. w sprawie dostosowania programów studiów do wymagań ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Biuletyn Prawny UMK z 2019 r., poz. 27)
- Uchwała Nr 139 Senatu Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu z dnia 29 października 2019 r. w sprawie wytycznych dotyczących programów studiów na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu (Biuletyn Prawny UMK z 2019 r., poz. 359 z późn. zm.)
- Zarządzenie Nr 117 Rektora UMK z dnia 15 czerwca 2023 r. w sprawie szczegółowych zasad tworzenia i likwidacji studiów wyższych oraz specjalności (Biuletyn Prawny UMK z 2023 r., poz. 200)
- Zarządzenie Nr 166 Rektora UMK z dnia 21 grudnia 2015 r. w sprawie opisu przedmiotu w uniwersyteckim katalogu przedmiotów zamieszczonych w systemie USOS (Biuletyn Prawny UMK z 2015 r., poz. 366)
- Zarządzenie Nr 194 Rektora Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu z dnia 19 grudnia 2022 r. w sprawie wprowadzenia na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika modelu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (Biuletyn Prawny UMK z 2022 r., poz. 321)
- Zarządzenie Nr 100 Rektora Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu z dnia 10 sierpnia 2009 r. w sprawie zasad odbywania praktyk studenckich.
Przepisy dotyczące studiów podyplomowych
- Uchwała Nr 105 Senatu Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu z dnia 25 czerwca 2019 r. zawierająca wytyczne do tworzenia i dokonywania zmian programów studiów podyplomowych (Biuletyn Prawny UMK z 2019 r., poz. 226)
- Zarządzenie Nr 122 Rektora UMK z dnia 5 września 2019 r. Zasady organizacji i funkcjonowania studiów podyplomowych na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu (Biuletyn Prawny UMK z 2019 r., poz. 283)
Inne działania dotyczące kształcenia
Komisja ds. Kształcenia
Komisja ds. Kształcenia Uniwersytetu jest organem opiniująco – doradczym rektora, w skład którego wchodzą przedstawiciele wydziałów, jednostek dydaktycznych oraz studentów i doktorantów. Komisja ocenia i opiniuje kluczowe kwestie dotyczące kształcenia, m.in. tworzenie i likwidację studiów wyższych, programy studiów wyższych oraz inne istotne kwestie dotyczące kształcenia w skali uczelni.
Przepis szczegółowy: Zarządzenie Nr 201 Rektora Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu z dnia 28 września 2020 r. w sprawie Komisji ds. Kształcenia Uniwersytetu Mikołaja Kopernika na kadencję 2020-2024 (Biuletyn Prawny UMK z 2020 r., poz. 328, z późn. zm.) – ostatni akt powołujący – komisja działa nieprzerwanie od roku 2012.
Potwierdzanie efektów uczenia się:
Uczelnia posiada przepisy i procedury pozwalające na potwierdzenie uzyskania efektów uczenia się, uzyskanych poza uczelnią.
Przepisy szczegółowe:
- Uchwała Nr 128 Senatu Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu z dnia 24 września 2019 r. w sprawie sposobu potwierdzania efektów uczenia się w Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu (Biuletyn Prawny UMK z 2019 r., poz. 310)
- Zarządzenie Nr 139 Rektora Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu z dnia 1 października 2019 r. w sprawie wzorów dokumentów stosowanych w procesie potwierdzania efektów uczenia się oraz wysokości i zasad pobierania opłat za potwierdzanie efektów uczenia się (Biuletyn Prawny UMK z 2019 r., poz. 327)
4. Dokumentowanie przebiegu studiów i proces dyplomowania
Dokumentacja studiów, obejmująca album studentów, teczki akt osobowych studentów, księgę dyplomów, prowadzona jest zgodnie z przepisami z dnia 20 lipca 2018 roku – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz.U. z 2021 r., poz. 478 z późn. zm.) z wykorzystaniem Uniwersyteckiego Systemu Obsługi Studiów. W Uczelni obowiązują indeksy elektroniczne.
Przepisy szczegółowe:
- Zarządzenie Nr 13 Rektora UMK z dnia 28 stycznia 2008 r. w sprawie prowadzenia dokumentacji przebiegu studiów z wykorzystaniem Uniwersyteckiego Systemu Obsługi Studiów (z późn. zm.)
- Zarządzenie Nr 167 Rektora UMK z dnia 24 listopada 2009 r. w sprawie obowiązków związanych z przeprowadzaniem egzaminów i zaliczeń oraz dokumentowaniem ich wyników w systemie USOS (z późn. zm.)
- Zarządzenie Nr 175 Rektora UMK z dnia 25 września 2023 r. w sprawie procedury nadawania tytułu zawodowego na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu (Biuletyn Prawny UMK z 2023 r., poz. 309)
5. Rekrutacja
Uczelnia ustala warunki, tryb oraz termin rozpoczęcia i zakończenia rekrutacji oraz sposób jej przeprowadzenia, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 20 lipca 2018 roku – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz.U. z 2021 r., poz. 478 z późn. zm.).
Przepisy szczegółowe:
- Uchwała Nr 43 Senatu Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu z dnia 22 czerwca 2021 r. w sprawie warunków i trybu rekrutacji na pierwszy rok studiów w roku akademickim 2022/2023 na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu (Biuletyn Prawny z 2021 r., poz. 242)
- Uchwała Nr 43 Senatu Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu z dnia 21 czerwca 2022 r. w sprawie warunków i trybu rekrutacji obywateli polskich na pierwszy rok studiów w roku akademickim 2023/2024 na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu (Biuletyn Prawny z 2022 r., poz. 196)
- Uchwała Nr 31 Senatu Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu z dnia 27 czerwca 2023 r. w sprawie warunków i trybu rekrutacji obywateli polskich na pierwszy rok studiów w roku akademickim 2024/2025 na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu (Biuletyn Prawny z 2023 r., poz. 234)
6. Regulamin studiów i sprawy studenckie
Organizację studiów oraz związane z nimi prawa i obowiązki studenta określa regulamin studiów. Uczelnia reguluje rodzaj, wysokość, kryteria i tryb przyznawania studentom świadczeń zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
Przepisy szczegółowe:
- Regulamin świadczeń dla studentów Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu – Obwieszczenie Nr 2 Rektora Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu z dnia 12 października 2020 r. (Biuletyn Prawny UMK z 2020 r., poz. 360)
- Regulamin Programu kariera dwutorowa student-sportowiec Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu – Zarządzenie Nr 153 Rektora Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu z dnia 15 lipca 2020 r. (Biuletyn Prawny UMK z 2020 r., poz. 268)
7. Polityka kadrowa i prowadzenie zajęć dydaktycznych
Funkcjonujące na Uczelni przepisy określają organizację i porządek w procesie pracy oraz związane z nim prawa i obowiązki pracodawcy i pracowników. Ustalają także zakresy obowiązków nauczycieli akademickich, rodzaje zajęć dydaktycznych, ich wymiar i zasady rozliczania oraz inne kwestie związane z charakterem pracy nauczycieli akademickich. Przyjęte regulacje określają także zasady etyczne obowiązujące w Uczelni oraz wprowadzają regulacje antydyskryminacyjne i antymobbingowe.
Przepisy szczegółowe:
- Regulamin Pracy Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu- Obwieszczenie Nr 2 Rektora Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu z dnia 4 maja 2021 r. (Biuletyn Prawny UMK z 2021 r., poz. 183)
- Regulamin wynagradzania pracowników Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu- Obwieszczenie Nr 3 Rektora Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu z dnia 4 maja 2021 r. (Biuletyn Prawny UMK z 2021 r., poz. 184)
- Zarządzenie Nr 13 Rektora Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu z dnia 11 lutego 2016 r. w sprawie wewnętrznej polityki antymobbingowej w Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu (Biuletyn Prawny UMK z 2016 r., poz. 54)
- Uchwała Nr 179 Senatu Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu z dnia 19 grudnia 2017 r. w sprawie wprowadzenia Zasad etyki pracowników Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu (Biuletyn Prawny UMK z 2017 r., poz. 426)
- Zarządzenie Nr 16 Rektora Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu z dnia 14 lutego 2020 r. w sprawie zasad prowadzenia i rozliczania zajęć dydaktycznych realizowanych przez nauczycieli akademickich na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu (Biuletyn Prawny UMK z 2020 r., poz. 43 z późn. zm.)
8. Biuro Karier
W UMK od 1993 roku działa Biuro Karier. Pracownicy Biura Karier wspierają studentów i absolwentów na rynku pracy, informują, prowadzą indywidualne konsultacje i profesjonalne szkolenia. Dział odpowiada także za przeprowadzenie badań losów absolwentów oraz opracowuje wyniki badań.
Przepis szczegółowy: Zarządzenie Nr 5 Rektora Uniwersytetu Mikołaja Kopernika z dnia 26 stycznia 1993 r. w sprawie utworzenia Biura Zawodowej Promocji Studentów i Absolwentów UMK
9. Aktualizacje
Przegląd i aktualizacja Księgi Jakości dokonywane są na bieżąco, co najmniej raz na 6 miesięcy.
Aktualizacje Księgi Jakości wymagają akceptacji Rektora Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu. Wszystkie wersje Księgi są rejestrowane oraz stanowią dokumentację funkcjonowania Systemu Zapewniania Jakości Kształcenia w Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu.
Podstawa prawna ogłoszenia: Zarządzenie Nr 141 Rektora UMK z dnia 29 czerwca 2020 r. w sprawie wprowadzenia Księgi Jakości Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu (Biuletyn Prawny z 2020 r., poz. 253)
Aktualizacja: 9 listopada 2023 r.